2021. július 8., csütörtök

FEKETERIBIZLI LEKVÁR

Maradt egy kevés ribizli, így inkább lekvárt főztem belőle. Tényleg nagyon kevés alig egy kilogramm volt.

Ugyan úgy készítettem, mint az előző bejegyzésben olvasható pirosribizli lekvár. 


Hozzávalók:

- feketeribizli

- cukor 

- vaníliás cukor 



Leszemeztem a ribizlit a szárról és levelekről. Többször megmostam a gyümölcsöt, majd odatettem főzni 2-3 dl vízzel, hogy egy kicsit szétrepedjenek a héjak.

 Ha felforrt, lehúztam a tűzről és, hogy gyorsabban haladjak vele,botmixer segítségével pürésítettem. Egy sűrű szitán átpasszíroztam, hogy az apró magokat eltávolítsam. 

Beletettem a cukrot, és állandó kevergetés mellett felforraltam. Kb. még tíz percig főztem.  Ilyenkor már nem kell sokáig főzni, mert a ribizliben elég sok a pektin, így gyönyörű zselés állagra fog kötni.

Mikor kész volt, üvegekbe töltöttem, jól lezártam és öt percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam őket lassan kihűlni.




Jó étvágyat!! 


~~~Erika~~~



2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szorgos vagy ebben a hőségben, de télen megkapod a jutalmat érte:) Finom lekvár formájában!

Erika írta...

Köszönöm szépen Évike! Tényleg nagyon kevés mennyiség volt, így egy óra alatt elkészült. Este főztem, mikor már volt egy kis levegő mozgás..