2021. július 6., kedd

RIBIZLILEKVÁR - PIROS

 









Hozzávalók:

-ribizli

-cukor 

-vaníliáscukor




Leszemeztem a ribizlit a szárról és levelekről. Többször megmostam a gyümölcsöt, majd odatettem főzni 2-3 dl vízzel, hogy egy kicsit szétrepedjenek a héjak.

 Ha felforrt, lehúztam a tűzről és, hogy gyorsabban haladjak vele,botmixer segítségével pürésítettem. Egy sűrű szitán átpasszíroztam, hogy az apró magokat eltávolítsam. 

Beletettem a cukrot, és állandó kevergetés mellett felforraltam. Kb. még tíz percig főztem.  Ilyenkor már nem kell sokáig főzni, mert a ribizliben elég sok a pektin, így gyönyörű zselés állagra fog kötni.

Mikor kész volt, üvegekbe töltöttem, jól lezártam és öt percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam őket lassan kihűlni.


Jó étvágyat!!!


~~~Erika~~~

4 megjegyzés:

Éva írta...

Imádom a ribizlit, nem mintha a többi gyümölcsöt nem szeretném de lekvárnak még nem tettem el pedig finom lehet!

Erika írta...

Köszönöm szépen Évike. Tényleg nagyon finom. Gyerekkoromban 😃 tojásfehérjét vertünk fel, és abba tettük a ribizlit. Így (is) ettük. Próbáld ki a lekvárt, a főzés nem sok idő, inkább a tisztítás és előtte a szedés. Ezzel megy el a legtöbb idő.

Éva írta...

Tojásfehérjés változatot én is nagyon szerettem anno akkor még én is csak kimentem a kertbe és szedtem. Most már mindent venni kell, hétvégén egy kis tejfölös dobozzal vettem ribizlit abból fagyit csináltam , egyszer próbáld ki nagyon finom megtisztítás után porcukorral beszórod átkevered és mélyhűtőbe teszed pár órára majd mennyiségtől függően hogy mennyi a ribizli tejszínt öntsél rá és úgy verd fel.

Erika írta...

Köszönöm szépen az ötletet Évike! 🙂 Ki próbálom, amíg van ribizli. 🍦