2015. szeptember 24., csütörtök

GULYÁSKRÉM

Még van paradicsom és paprika, így érdemes elkészíteni. Katalinnál láttam meg ezt a receptet, és kihasználtam még a lehetőséget. Nagyon finom lett a gulyáskrém. 





Hozzávalók: 
  • 1.5 kg hámozott paradicsom
  • 1.5 kg kápia - és paradicsom paprika vegyesen
  • 2 db erős paprika
  • 1 db zellergumó egy pár zöldjével
  • 1 nagyobb fej fokhagyma
  • 3-4 babérlevél
  • 3 ek. só
  • 3 mk. fűszerpaprika
  • 1 mk. őrölt bors
  • 1 mk. őrölt köménymag
  • gyógyszertári szalicil

A zöldségeket felkockáztam, majd kevés víz hozzáadásával a fűszerekkel együtt fedő alatt puhára főztem. Közben kóstolgattam, hogy melyik fűszerből kell még tenni. Nem árt ha egy kicsit sósabb. 
Mikor megfőtt, botmixer segítségével pürésítettem, és folyamatos kevergetés mellett addig főztem, amíg a saját leve el nem párolgott.  
Kisebb üvegekben szedtem, mindegyik tetejére egy késhegynyi szalicilt tettem és száraz dunsztban hagytam kihűlni. 





Megjegyzés: csak piros húsú paprikát használtam. Kápia - és paradicsom paprikát vegyesen. Ügyeltem arra, hogy a magja ne kerüljön bele, így teljesen kicsumáztam. Az erőspaprikánk nagyon erős, így annak a magját és erezetét is kivágtam. Így kevésbbé lett csipős a krém. 
A zellernek nagyon intenzív az íze, ezért csak a gyenge hajtásait használtam fel a felkockázott gumóval.

Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~





Nincsenek megjegyzések: