2013. november 13., szerda

ALMÁS SÜTŐTÖKLEVES

Sajnos az idei évben nem sikerült a töktermésünk. Így amikor csak tudok veszek, mert én nagyon szeretem sülve. :) De az előző bejegyzésemben látható újságban találtam egy levest, mely nagyon egyszerűnek hangzott, és jól is nézett ki a fotón. Viszont egy kicsit furcsa volt, hogy alma is kell bele, de elkészítettem a recept szerint. De nem bántam meg, mert nagyon finom leves. Tényleg kell az alma. Nekem nagyon finom volt. De csak fél adagból készítettem el, mert a másik felét a töknek megsütöttem. :))








Hozzávalók: 
  • 1 db közepes sütőtök
  • 2 db alma
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 kisebb burgonya
  • 2 ek. olaj
  • bors
  • kb. 1 dl tejszín
  • 1 dl húsleves laplé ( vagy lehet kockából is készíteni)
  • 1-2 db alma a tálaláshoz.




A tököt meghámoztam, és kivájtam a magos belsejét, húsát pedig nagyobb darakora vágtam. Meghámoztam az almát, és a burgonyát, majd ezeket is felkockáztam. 
Egy hőálló tálat kikentem olajjal, beletettem a felkockázott zöldségeket és a gyümölcsöt és fűszereztem sóval, borssal. Alufóliával lefedtem és előmelegített sütőben puhára pároltam kb. 25-30 perc alatt.
Kiszedtem egy turmixgépbe, hozzáadtam a húsleves-alaplevet és simára dolgoztattam a géppel. 
Kiöntöttem egy főző edénybe, ha kell még akkor hígítható húsleves-alapalével és felforraltam, és belekevertem a tejszínt. 
Tálaláshoz. meghámozott, felkockázott almaszeletekkel kínálom.



Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: