2013. december 5., csütörtök

KÓKUSZOS KIFLI

Nagyon finom, omlós, apró sütemény.  Sokáig el is állna, ha lenne rá alkalma. :) A kókuszt pedig nagyon jól lehet rajta érezni a sütés után is. Azt hiszem az ünnepekre ezt is elfogom készíteni.
A receptet Juditkától vettem, aki egy játékot hirdetett meg a blogján. Csodás nyereményt ajánlott fel a szerencsés nyertesnek.
Mivel tojásfehérje és laktózérzékeny van a családban, így kétféle módosítást végeztem a hozzávalókban. A tojásfehérjét nem raktam bele a tésztába, és Rama helyett Ligát használok. 




Hozzávalók: 
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 25 dkg Liga
  •  2 db tojássárgája
  • 1 kk.sütőpor
  •  vaníliás porcukor a hempergetéshez



A száraz hozzávalókat összevegyítem és elmorzsolom benne a Ligát.
Hozzáadom a tojássárgáját és egynemű tésztát gyúrok belőle. Folpackba csomagolva hűtőbe teszem legalább egy félórára. Kb. 20 g - os golyókat gömbölyítek , majd kisodrom őket és kifli alakúra igazítom.Sütőpapíros tepsibe fektetve, előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsütöm.
Ha kihűlt, vaníliás porcukorba forgatom. Én csak az egyik felét szoktam megforgatni, mert nem mindenki szereti ha süteményen porcukor van. :)




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: