2014. október 6., hétfő

CSUPA CSOKI TORTA - LAKTÓZMENTES ÉS TOJÁSNÉLKÜLI ÉDESSÉG





Hozzávalók: 
  • 35 dkg liszt
  • 15 dkg  porcukor
  • 20 dkg olvasztott Liga
  • 2 dl laktózmentes tej
  • 3 teáskanál ecet
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 2 evőkanál kakaó
  • 20 dkg csokoládé - én egy 90 % - at és egy 70 %-at  használtam.


Tejmentes kakaómáz: 
  • 10 dkg porcukor
  • 2 ek, kakaó
  • 2 ek. olaj
  • 2 ek. forró víz
A cukrot és az olvasztott vajat kikevertem. Egy másik tálban a lisztet, a sütőporral és a kakaóporral elkevertem. Majd a vajas krémhez hozzáadtam a lisztes keveréket az ecetet és a tejet. Végül beletördeltem a kétféle csokoládét.
Egy 26 cm átmérőjű csatos tortaformába öntöttem a tésztát, és előmelegített sütőben  készre sütöttem. Mielőtt betöltöttem volna a tésztát a formába, az aljába egy méretre vágott  sütőtőpapírt helyeztem.

A kakaómázhoz a hozzávalókat lassú tűzön összemelegítem, addig amíg a cukor teljesen elolvad. Ezután a csokimázat a kihűlt torta tetejére öntöm.



Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: