2016. november 4., péntek

FINOMFŐZELÉK




Hozzávalók: 
  • 35 dkg zöldborsó
  • 35 dkg sárgarépa és fehérrépa vegyesen (megpucolt)
  • 25 dkg karfiol 
  • 1 csokor petrezselyem
  • bors
  • vaj
A besamelhez: 
  • 3 ek liszt
  • 3-4 dl tej
  • 2 ek. vaj



  • A zöldségeket apró kockára vágtam, a karfiolt kisebb rózsákra szedtem.
  • Egy evőkanálnyi vajat felolvasztottam, majd  megforgattam őket, és felöntöttem annyi vízzel, hogy ép csak ellepje a zöldségeket. Ízesítettem sóval és borssal.
  • Közben elkészítettem a besamelt: felolvasztott vajra rászórtam a lisztet, és folyamatosan kevergettem, hogy ne legyen csomós. Vigyázni kell vele, nehogy piruljon. Felöntöttem tejjel, és csomómentesre kevertem. Tejfölszerű masszát kell kapnunk. 
  • A kész besamelt a zöldségekre öntöttem,  pár percig forraltam így  folyamatos kevergetés mellet kiforraltam. Ha szükséges, akkor  tejjel állíthatunk még a sűrűségén.  
  • A végén megszórom apróra vágott petrezselyemmel.  

  • Forrás: Innen

  • Jó étvágyat!!

  • ~~~Erika~~~
  • Nincsenek megjegyzések: