2016. október 20., csütörtök

RÁCSOS LINZER - LAKTÓZMENTESEN





Hozzávalók a tésztához: 

Töltelékhez: 
Először a tölteléket készítettem el. 
A mákot összekevertem a cukorral, és a tejföllel. Hozzáadtam a citrom reszelt héját és levét, a mazsolát és felfőztem. Majd lehúztam a tűzről és félretettem hűlni. 
Az almát meghámoztam és lereszeltem, és összekevertem a kihűlt töltelékkel. 

A lisztben elkevertem a sütőport és elmorzsoltam benne a Ligát. Hozzáadtam a főtt krumplit, a tojások sárgáját, és a cukrot. Összegyúrtam, és három részre osztottam, cipókká formáltam.Egy cipót félretettem, a másik kettőt összegyúrtam.  (Egy kicsit lágyabb tésztát kapunk a krumpli miatt, de ne lisztezzük a tésztát.)
Lisztezett deszkán konyharuhával letakartam és 10 percig pihentettem őket.

Egy 27 cm-es piteformát kivajaztam. A nagyobbik cipót kinyújtottam és piteformába tettem úgy, hogy pereme is legyen. A kilógó részeket levágtam. Megkentem lekvárral, a máktölteléket a tésztára halmoztam és a maradék tésztával berácsoztam. A tetejét megkentem egy kis tejjel és 170 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütöttem. Még melegen megszórtam porcukorral. 





Megjegyzés: a hagyományos rácsos tészta receptjétől sokkal omlósabb és szaftosabb a sütemény.   


Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: