2017. szeptember 5., kedd

SONKÁS-SAJTOS TÖLTÖTT LEPÉNY ~ LAKTÓZ - ÉS TOJÁSMENTES

Az ötletet Innen vettem, így elkészítettem én is. 
Nagyon finom pite, csomagolható tízóraira, uzsonnára...

Eredeti neve: Foccaccia al prosciutto 





Hozzávalók 1 db lepényhez: 
  • 30 dkg liszt
  • kb. 2 dl víz
  • 1/2 cs. instant élesztő
  • 1 kk. só
  • 1 tk cukor
  • 3 ek olívaolaj


Paradicsomkrémhez: 
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek olívaolaj
  • 1/2 dl házi sűrített paradicsom
  • 1 db paradicsom
  • bors
  • pici cukor


Továbbá: 
  • 5 dkg olívabogyó 
  • 1 kisebb ág rozmaring
  • 10 dkg laktózmentes sajt
  • 10 dkg főtt sonka
  • 1 kk. szárított oregánó
  • olívaolaj
Élesztőt a cukorral langyos vízben felfuttattam, majd a többi hozzávalóval bedagasztottam. Lágy tésztának kell lennie. Két cipóra osztottam, és letakarva 30 percig pihentettem.

Közben elkészítettem a paradicsomkrémet: a hagymát és a fokhagymát finomra vágtam, és az olívaolajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a sűrített paradicsomot, és belekarikáztam egy nagyobb paradicsomot is. Pár percig főztem, még a paradicsom szét nem ment, majd borssal, sóval és egy pici cukorral ízesítettem. Hagytam kihűlni. 

Az olívabogyót felkarikáztam, rozmaringot lecsipkedtem. A sonkát felkockáztam, sajtot lereszeltem.  Egy 28 cm-es piteformát vékonyan kikentem olívaolajjal. 

A megkelt cipókból korongokat formáltam. Az egyiket a sütőforma aljába fektettem, és egy villa segítségével sűrűn megszurkáltam. Arányosan elosztottam rajta a paradicsomkrémet úgy, hogy kb. 2 cm-t szabadon hagytam a szélétől. Megszórtam sonkával, olívabogyóval és oregánóval fűszereztem, majd sajttal befedtem. A szabadon hagyott szegélyt megkentem hideg vízzel. A másik koronggal befedtem az egészet, s  jól lenyomkodtam a tetejét. Késhegy segítségével szabálytalanul-sűrűn-kilyukasztottam, hogy a gőz szabadon távozhasson a pitéből, így nem púposodik fel.   

Megkentem a tésztát olívaolajjal és megszórtam rozmaringgal. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt készre sütöttem. 





Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: