2017. szeptember 21., csütörtök

ÁFONYADZSEM




Hozzávalók: 

  • áfonya
  • cukor
  • frissen facsart citromlé

A megmosott áfonyaszemeket egy nagyobb tálba tettem, majd egy kicsit szétnyomkodtam őket. Rátettem a cukrot majd a frissen facsart citromlével meglocsoltam. ( Fél kg-ént kb 30-40 dkg cukrot és fél citromnak a levét tettem hozzá) Elkevertem őket, és egy teljes napot hagytam őket állni. Időként megkevertem, hogy a cukor elolvadjon. 
Másnap odatettem főzni, és folyamatos kevergetés mellett addig főztem, amíg a kellő állagot el nem érte. Nem kell sokáig, 25-30 perc alatt besűrűsödik. Lehúztam a tűzről. és azonnal az előkészített üvegekbe töltöttem. Jól lezártam, majd öt percre fejre állítottam őket, majd a száraz dunsztba kerültek.

Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: