2017. szeptember 3., vasárnap

OLÍVÁS-SAJTOS CSIGA ~ LAKTÓZMENTES

Hankkánál láttam meg ezt a nassolnivalót, így egyik nap el is készítettem. Nagyon finom lett, bármikor jöhet...  :)




Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg hideg laktózmentes vaj
  • 20 dkg laktózmentes túró
  • 1 tk. só
  • 2 db tojás sárgája


    a töltelékhez: 
    • 1 kisebb fej lila hagyma
    • 140 g olívabogyó
    • 10 dkg laktózmentes sajt (pl: Pannónia)

    a tetejére: 
    • 1 db tojás sárgája
    • 5 dkg laktózmentes sajt ( pl: Pannónia)

    A lisztbe belevagdostam a vajat, majd elmorzsoltam benne. Hozzáadtam az áttört túrót, a sót és a tojások sárgáját, és egynemű tésztává gyúrtam. Folpacbakba csomagoltam és 1/2 órára a hűtőbe tettem. Közben elkészítettem a tölteléket. 

    Az olívabogyót lecsöpögtettem, félbevágtam. A hagymát megpucoltam és nagyobb cikkekre vágtam. Mindkettőt késes aprítóba tettem,  összeaprítottam. Sajtot lereszeltem. 

    A tésztát enyhe lisztezett felületre borítottam, óvatosan átgyúrtam, majd kb. 50x35 cm-re nyújtottam. Elterítettem rajta a tölteléket és hosszabbik oldalánál fogva szorosan feltekertem. 
    1 cm széles szeletekre vágtam, majd sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem a korongokat. A csigákat lekentem tojássárgájával (egy kis vízzel kikevertem, hogy jobban lehessen kenni),  majd reszelt sajttal megszórtam.
    180 fokra előmelegített sütőben 20-22 perc alatt készre sütöttem. 





    Jó étvágyat!!

    ~~~Erika~~~

    Nincsenek megjegyzések: