2021. augusztus 20., péntek

LECSÓ ÜVEGBE-AHOGY MI SZERETJÜK

 Sajnos a kertben nem termett annyi paradicsom és paprika, mint amire számítottunk. Így muszáj volt és még muszáj lesz  paradicsomot venni.

Szerencsénk volt, mert 150 Ft/kg áron kínálták, így  hirtelen 20 kg - ot vettünk meg. De mivel délután volt, és ez egyszerre sok lett volna aznap feldolgozni  így a férjem anyukájával megfeleztük. Következő adag szállítmány pedig már megrendelve. 🙂




Hozzávalók:

- 10 kg paradicsom

-  3 kg parika

- kb. 60 dkg vöröshagyma 

- zsír vagy olaj 


Megmosott paradicsomot leforráztam, hogy a héját könnyebbem letudjam húzni. 

Jó sok hagymát felaprítottam, és üvegesre pároltam az olajon. Rádaraboltam a paradicsomokat, ízesítettem egy kis sóval és addig főztem, míg kellő  sűrűséget el nem érte. Ekkor tettem bele az előzőleg megmosott és vékony karikára vágott paprikát. Addig főztem, még a paprika meg nem főtt. 

Még forrón üvegekbe töltöttem, lezártam és öt percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam őket lassan kihűlni. 


Jó étvágyat!! 


~~~Erika~~~


Nincsenek megjegyzések: