2013. június 19., szerda

EPERMISU - LAKTÓZÉRZÉKENYEKNEK (IS)

Sajnos a lányom laktóz - és tojásfehérje érzékeny. Így muszáj úgy sütni - főzni, hogy ezeket a hozzávalókat kerüljem az ételek elkészítésénél. 
Pár éve jött a "divatba"a növényi alapú tejszín is, ami sok háziasszony munkáját megkönnyíti, mivel gyorsan felverhető. Ilyen pl. a HULALA. Én is használom. Tisztába vagyok azzal, hogy ez nem olyan tejszín, mint az állati eredetű, de örülünk neki, hogy van ilyen is. Nagyon sok blogtársamnál olvastam, hogy használják és szeretik is. Viszont sok a negatív hozzászóló is, hogy hogy lehet elrontani az édességet ezzel a műanyag vacakkal. Műanyag vacak sok más minden, amit megetetnek velünk akaratunk kívül is. De ez a "készítmény" is azért van, hogy az ilyen betegek is, hozzájussanak az édességhez. Mint pl. ez az epermisu is, amit készítettem.








Hozzávalók: 
  • 2 db doboz laktózmentes tejföl
  • 10 dkg porcukor
  • 30 dkg eper
  • 1 kis doboz Hulala 
  • 40 dkg babapiskóta 




A tejfölt összekevertem a porcukorra, majd belekevertem  a megmosott és pürésített epret.
A tejszínt kemény habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam a tejfölös-epres  krémhez. Jénaiba elkezdtem rétegezni a hozzávalókat. Az aljára egy sor piskóta került, erre tettem a krémet, majd megint piskóta és a krém... A tetejére krém kerüljön. Egy éjszakára a hűtőbe tesszük. Tálalás előtt díszíthetjük eperszemekkel, felvert tejszínnel is... Sokáig nem tartható el. Jobb ha aznap elfogyasztjuk.
Nekem nem volt itthon csak 20 dkg piskóta. Ilyenkor nehezebben szeletelhető, mert nincs ami összefogja a krémet.






Jó étvágyat!

~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

Kati írta...

Még sosem készítettem ilysmit, de nagyon finom lehet. Tényleg jó, hogy van alternatíva a laktózérzékenyek számára is.

Unknown írta...

Kati próbáld ki. Nagyon fincsi hidegen. :))