2013. június 25., kedd

RÁNTOTT PONTYSZELET - KAPORMÁRTÁSSAL

Nyári szünet van.:)) Itthon van a kedvenc lányunk is, így ilyenkor mindennaposak a főzések. Sűrűbben készülnek a kedvenc ételek, melyek a hétköznapok során kimaradnak, vagy ritkábban kerülnek terítékre. Így vagyunk a rántott ponttyal is, mely csak frissen elkészítve jó. És mivel "szalmakrumplival" kérte, így nekem akkor a meleg, strandos napok jutottak eszembe. A családok nagy többsége ezt az ebédet fogyasztja ilyenkor. :))  A múlthéten készítettem az egyik legmelegebb napon. Gondolatban akkor a strandon voltunk. :)))
Hűsítőnek készítettem melléje kapormártást is.





A kapormártás hozzávalói: 
  • 2 ek olaj
  • 2 ek liszt - púposan
  • 1 jó nagy csokor kapor
  • 2 dl húsleves 
  • pár csepp citromlé
  • 1 kis doboz laktózmentes tejföl
  • igény szerint bors

Húslevesem nem volt, így 1 db húsleveskockából készítettem el az alaplevet. Majd langyosra hűtöttem.
A kaprot megmostam, lecsöpögtettem, majd apróra vágtam.
Az olajat felhevítettem, majd világos rántást készítettem. Felöntöttem annyi hideg vízzel, hogy csomómentes legyen (kb. 1 dl.) Beletettem a kaprot, és felöntöttem a húslevessel. Közben egy kicsit sóztam és borsoztam.Majd pár csepp citromlével ízesítettem. A tejfölt egy kis vízzel simára kevertem, és behabartam a mártást. 4-5 percig forralom együtt.





Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta! Tudnám szeretni így ahogy van secc-perc alatt eltüntetném az biztos!:-)

Unknown írta...

Imádjuk mi is Évike! :)