2014. január 15., szerda

MEGGYES PITE - TEJ ÉS TOJÁS NÉLKÜL

Gyorsan és könnyen elkészíthető sütemény. Szinte minden megtalálható hozzá a kamra polcán.



Hozzávalók a tésztához: 
  • 17 dkg vaj
  • 30 dkg liszt
  • csipet só

A töltelékhez: 
  • 50 dkg lecsöpögtetett meggybefőtt
  • 4 dkg kukoricakeményítő
  • 0.5 dl meggylé
  • 0.4dl cseresznyelikőr (el is hagyható)

A tésztához a vajat felkockáztam, hozzáadtam a sót, a lisztet és 5 ek. hideg vizet. Jól összedolgoztam, majd letakarva fél óráig hideg helyen pihentettem. Ezután a tészta 3/4-ed részét kinyújtottam, és kb. 24 cm-es kivajazott piteformába tettem úgy, hogy pereme is legyen. A kilógó széleket le kell vágni.

 Töltelékhez a meggyet  odatettem  felforrni, közben a keményítőt a meggylével csomómentesre kevertem, és ráöntöttem a meggyre. Hagyom besűrűsödni. Ízesítem a likőrrel, és miután langyosra hűtöttem átszedtem a formában lévő tésztára. Elosztottam rajta, hogy egyenletes vastagságban legyen a gyümölcs. A megmaradt tésztát szintén kinyújtottam és befedtem vele a tölteléket. A széleket lenyomkodtam. A pitét lekentem vízzel, és előmelegített sütőben készre sütöttem. A formában hagyom kihűlni.




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

1 megjegyzés:

Ditti írta...

Nagyon szeretünk mindent, ami pite, vagy lepény, és ami gyümölcsös. :) Nagyon szép lett a te pitéd! :)
Szeretnélek jobban megismerni, így játékra hívlak, kukkants be hozzám! :)