2014. szeptember 8., hétfő

MÁKOS RÉTES




Hozzávalók: 
  • 12 db-os félkész réteslapok
  • 8-10 dkg darált mák
  • kb. 2 dl meggybefőtt
  • cukor
  • citrom reszelt héja
  • csipet fahéj
  • kb. 2dl laktózmentes tejföl
  • olaj


A réteslapot kivettem a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű  legyen.
Ez idő alatt elkészítettem a tölteléket. 
Meggyet lecsöpögtettem. A mákot odatettem főzni annyi meggylével, hogy ép csak ellepje. Felfőztem, és ha szükséges akkor még cukorral lehet édesíteni. Levettem a tűzről, reszeltem bele egy kis citrom héját, és egy csipet fahéjjal ízesítettem. Majd belekevertem a meggyet is.


Egy konyharuhát benedvesítettem, majd kiterítettem. Ráterítettem 2 db réteslapot. Tejfölt és az olajat kikevertem (50-50 % arányban). Megkentem vele a réteslapot. Nyugodtan kentem vele, nem sajnáltam. Ráhelyeztem egy másik réteslapot, és szintén megkentem tejfölös-olajos keverékkel. És így folytattam az utolsó lapig.
A tölteléket ráhelyeztem csíkban a tésztára, majd felhajtottam a két oldalát, hogy tekerésnél ne csússzon ki a töltelék. Konyharuha segítségével feltekertem a tésztát. Ezután egy sütőpapírral bélelt tepsire helyzetem a rétest. Megkentem a tetejét a maradék tejfölös-olajos keverékkel, és előmelegített sütőben készre sütöttem.


Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: