2013. július 29., hétfő

RIBIZLI FAGYLALT :)))

Hőség van, de nagyon. :) Ilyenkor még az ebéd sem kell nagyon, legalábbis nálunk. Inkább hűtött gyümölcsök, mint pl, a dinnye, őszibarack, körte... vagy ami éppen érik a kertben. És a fagyi, ami nem hiányozhat. Jó sok gyümifagyi. :)) Most éppen a piros ribizli van a soron. :)




Hozzávalók: 
  • 30 dkg piros ribizli
  • 10 dkg xilit/méz vagy fele-fele arányban
  • pár csepp citrom leve
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 doboz joghurt
  • 2 dl tejszín

A ribizlit leszemeztem majd megmostam. Pár szemet kiveszek belőle és félreteszem, a többit  felteszem főzni egy pici vízzel, kb. 5 percre. Ennyi idő alatt szétmegy a ribizli, és könnyebben áttudtam passzírozni egy szűrőn. Így a magok nem kerülnek bele a fagyiba. :) A passzírozott ribizlit kikevertem a xilittel/mézzel, pár csepp citrom levével és a joghurttal, majd beletettem a félretett ribizliszemeket. A tejszínt félkeményre felvertem, és óvatosan összeforgattam a joghurtos ribizlivel. Majd kb. 30 percig kidolgoztattam a fagyigéppel. Házi készítésű tejszínhabbal tálaljuk. :)





Jó étvágyat!!

Nincsenek megjegyzések: