2014. március 10., hétfő

KÓKUSZLIKŐR







Hozzávalók: 
  • 0.4 l Vodka
  • 25 dkg kókuszreszelék 
  • kb. 5 dl víz
  • 6 evőkanál cukor
  • 3-4 dl tejszín

 A kókuszreszeléket a vízzel és a cukorral odatettem főzni. Kb egy órán át lassan, tartalékon főztem, időközönként megkevergettem. Ügyeltem arra, hogy főzés után kb 2 dl víz maradjon rajta. Ha nagyon elforrna a főzés során, akkor időközönként lehet pótolni. 
A "megfőtt" kókuszreszeléket lecsöpögtettem egy gézen keresztül, majd még jól kinyomkodtam. A leszűrt levet visszatettem a tűzre és összeforraltam a tejszínnel. Mikor kihűlt akkor a Vodkával összeöntöttem.
2-3 evőkanál lecsöpögtetett kókuszt beletettem a turmixba és egy pici kész likőrrel összeturmixoltam.
Majd ezt a sűrítményt is hozzáadtam a kész likőrhöz. Jól lehűtve fogyasztható. :)

Ha valaminek sok lenne ez a Vodka mennyiség, akkor rakhat belőle kevesebbet is. A tejszín mennyisége attól függ, hogy milyen sűrű likőrt szeretnénk. De függ maga a tejszín állagától is.

A kimaradt kókuszreszelékből pedig kókuszgolyókat készítettem. :)





Jó étvágyat!! :)

~~~Erika~~~
 

2 megjegyzés:

Kati írta...

Hát ez nagyon jól hangzik:)

Erika írta...

És finom is. :)