2016. szeptember 1., csütörtök

KETCHUP I.

Eddig még nem készítettem saját ketchupot. Mivel nagyon szeretjük, így gondoltam kipróbálom. 
Elsőként Limara receptjével kezdtem. Ismerve a többi finomságait, így mindjárt dupla adaggal indultam... És milyen jól tettem, nagyon finom! 




Hozzávalók: 




  • 4 kg paradicsom
  • 2 db kápia paprika 
  • 4 db nagyobb vöröshagyma
  • 3-4 fej fokhagyma
  • kb. 1,5 dl vörösborecet
  • 1 dl almaecet
  • kb. 40 dkg barnacukor
  • 4 ek. mustár
  • 2 tk. őrölt szegfűbors
  • 1 tk. őrölt szegfűszeg
  • 1 tk. fahéj
  • 2 tk. só
  • 2 tk. őrölt bors

  • A hagymát apróra vágtam, majd kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a fokhagymaprésen átnyomott fokhagymát, kisebb darabokra vágott paradicsomot, paprikát, cukrot, ecetet, sót, mustár és a többi fűszereket. Lassú tűzön, folyamatosan kevergetve főztem, közel két órán keresztül. 
    Ezután botmixer segítségével pürésítettem, és egy szűrőn átpasszíroztam. Visszatettem a tűzre, és tovább főztem, míg a kellő sűrűséget el nem érte.
    Közben kóstolgattam, de úgy találtam, hogy további fűszerezést nem igényel. Én kevesebb vörösborecetet és barnacukrot  tettem bele először, de így is hagytam. 
    Lehúztam a tűzről, üvegekbe töltöttem, és pár percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam őket kihűlni. 



    Jó étvágyat!!

    ~~~Erika~~~

    Nincsenek megjegyzések: