2016. szeptember 4., vasárnap

KETCHUP II.

Folytattam a ketchup "főzést".  
Ahogy tanultam otthon, ha paradicsomot szeretnék befőzni, akkor mindig  augusztus felétől tegyem. A nyár végi paradicsom legjobb a befőzésre. Ilyenkor lehet már kapni húsosabb,  igazi érett paradicsomot, illetve kevesebb az esélye arra, hogy van még fólia alatt,  kényszer érett  termék...

Kaptam egy ketchup receptet. Romváry Vilmos: Fűszerek könyve c. könyvéből. Egy kicsit változtattam rajta,de érdemes volt elkészíteni, mert nagyon finom. Talán ez a recept hasonlít legjobban a keresett ízre.




Hozzávalók: 
  • 3 kg felkockázott paradicsomhoz hozzáadunk:
  • 1 kk. friss zeller zöldet (2-3 levélke)
  • 1 kk. petrezselyemzöldet (2-3 levélke)
  • 1 fej hagymát
  • 3 ek. sót
  • 6 ek. cukrot
  • 2 dl ecetet (vörösborecet)
  • 1 ek. mustármagot
  • 1 ek. őrölt borsot
  • 1/2. kk. őrölt szegfűborsot
  • 1/2. kk. fahéjat
  • 5 db szegfűszeget
Feltettem főzni, lassan, folyamatosan kevergetve főztem, míg lekvár sűrűségű nem lett. 

Ezután botmixer segítségével pürésítettem, és egy szűrőn átpasszíroztam. Visszatettem a tűzre, és tovább főztem, míg a kellő sűrűséget el nem érte.
Lehúztam a tűzről, üvegekbe töltöttem, és pár percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam őket kihűlni. 
Tárolás közben veszíthet a színből. Majd meglátjuk. :)




Megjegyzés: vörösborecetből kb. 1 1/2 dl tettem bele. A sóval is óvatosabb voltam, így csak 2 evőkanállal ízesítettem. 

Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

Éva írta...

Jó lehet ez a recept is már az előződet is néztem! Már nálam is van pár különböző ilyen recept de általában kíváncsian olvasom a másnál látottakat is. Ennek viszont az a vége hogy ismét elcsábulok :)

Erika írta...

Köszönöm Évike! Muszáj voltam már készíteni, mert nagyon szeretjük.
És ami a legfontosabb tudjuk, hogy mit eszünk, és milyen körülmények között állítjuk elő.