2016. október 3., hétfő

MÁKOS SÜTEMÉNY - LAKTÓZMENTES





Hozzávalók a tésztához: 

Hozzávalók a töltelékhez: 
A mákot összekevertem a cukorral és a tejjel. Hozzáadtam a mézet, a fahéjat, reszelt citromhéjat, és felfőztem. Majd lehúztam a tűzről és félretettem hűlni. 
Az almát meghámoztam és lereszeltem, és összekevertem a kihűlt töltelékkel. 

A tésztához a tejet meglangyosítottam a teáskanálnyi kristálycukorral és felfuttattam benne az élesztőt.
 
Lisztet elkevertem a sütőporral, porcukorral, vaníliás cukorral, és elmorzsoltam benne a Ligát. 
Hozzáadtam az élesztőt a tojások sárgáját és annyi tejet/tejfölt, hogy gyúrható, rugalmas tésztát kapjak, majd három részre osztottam és egyesével kinyújtottam őket.

Az első lapot  kb. 25x36 cm-es kivajazott és kilisztezett tepsibe helyeztem. 
Megkentem baracklekvárral és rásimítottam a töltelék felével. Ráhelyeztem a következő kinyújtott lapot, szintén megkentem lekvárral és a maradék máktöltelékkel. A harmadik tésztalappal befedtem és sűrűn megszurkáltam a tetejét egy villa segítségével. 
Egy tojás sárgáját kikevertem egy pici tejjel és lekentem a sütemény tetejét. 170 fokos sütőben, kb 40-45 perc alatt készre sütöttem. Hagytam egy pár órát pihentetni, majd utána szeleteltem. 




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: