2013. január 7., hétfő

BALATONI SZÉNÉGETŐ SPAGETTI - Stahl Judit módra

Az egyik leghíresebb olasz tésztaétel a spaghetti  carbonara. 
Ahogy Stahl Judit is írja: a fáma szerint eredetileg a szénégetők ették - innen a carbonara kifejezés -, így pótolták a nehéz fizikai munka során elveszített kalóriákat. 
Tényleg nagyon laktató étel, melyet gyorsan ellehet készíteni. 





Mindent (majdnem) úgy csináltam, ahogy a recept írja.

40 dkg spagetti

A mártáshoz:
  • 15 dkg füstölt szalonna
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 20 dkg füstölt sajt ( én trappista sajtot használtam)
  • 20 dkg parasztkolbász
  • 2 db tojás
  • 4 db tojássárgája
  • 2 dl tejszín
  • frissen őrölt bors
  • 1/2 kávéskanál frissen reszelt szerecsendió
  • 10 dkg vaj
  • 2 evőkanál törkölypálinka
  •  a tálaláshoz esetleg 1 csokor petrezselyem         
 4l sós forró vízben megfőzzük a spagettit. Közben elkészítjük a hozzávalókat.

A szalonnát felkockázzuk. foghagymát megpucoljuk és finomra zúzzuk, a sajtot lereszeljük, a parasztkolbászt vékony karikákra vágjuk, majd a karikákat is félbevágjuk. Ezután az egész tojásokat, a tojássárgákat és a tejszínt kézi habverővel összekeverjük egy tálban, megsózzuk-megborsozzuk, megfűszerezzük szerecsendióval és hozzáadjuk a reszelt sajt felét.

A recept szerint olvasztott vajra tesszük a kockákra vágott szalonnát. Én ezt kihagytam.Vaj nélkül tettem oda a szalonnát sülni. Pörcösre pirítjuk. Nekem túl sok zsír lett alatta és így leöntöttem róla a felesleget. Ezután hozzáadjuk a kolbászt, zúzott fokhagymát, kicsit pirítjuk, majd erősre állítjuk a lángot és ráöntjük a pálinkát. Ettől erőteljes sistergés keletkezik, de ez így van rendjén. Csak a lényeg, hogy továbbra is kevergessük, amíg az alkohol elforr a pálinkából. Majd lehúzzuk a tűzről.

A megfőtt spagettivel összevegyítjük  a szalonnás-kolbászos alappal, majd ráöntünk egy keveset a a tészta főzőlevéből. Hozzáadjuk a tojásos-sajtos keveréket. Végül az ételt nagy lángon egészen rövid idő alatt kevergetve összemelegítjük..

Tálaláskor meghintjük a maradék reszelt sajttal. Szórhatunk rá apróra vágott petrezselymet.

Jó étvágyat kívánok!

~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki! Jó laktató étel lehet valóban! Szeretem a tésztás ételeket nagyon!

Unknown írta...

Köszönöm Évike! :)