2019. szeptember 20., péntek

ASZALT ALMA



Hozzávalók: 
  • alma
  • kb. 6 dl víz
  • 2 ek. frissen facsart citromlé/citromsav
A vizet egy tálba tettem, elkevertem benne a citromlevet.
A megmosott almákat kicsumáztam, meghámoztam, és kb. 4-5 mm vastag szeletekre vágtam. Adagonként beletettem a citromos vízbe, hogy a barnulást megakadályozzam. Ez nálam nem nagyon sikerült. De szerintem nagyon függ az alma típusától is.
Mikor már kellő mennyiségű alma volt a vízben, akkor kiszedtem őket, és elrendeztem az aszaló tálcáin. Ügyelve rá, hogy a szeletek ne érjenek egymáshoz.
55-60 fokon, kb 8-10 óra alatt el is készültek.
Utána még egy napot hagytam őket a napon száradni.


Az alma akkor lesz jó, ha száraz, de nem törik, még hajlítható.
Légmentesen zárható, tiszta üvegekbe raktam a megmaradt aszalványokat. :)
Mert időközben egy kicsit megkopott a mennyiség. :D



Jó étvágyat!!


~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: