2019. szeptember 20., péntek

SVÉD UBORKASALÁTA


A befőzési időszak még tart. Pár napja  uborkasalátát készítettünk. Nagyon szeretjük ezt a savanyúságot is.








Hozzávalók:
  • 4 kg uborka
  • 1 kg vöröshagyma
A felöntőléhez: 
  • 6 dl víz
  • 6 dl cukor
  • 4 dl 10%-os ecet
  • 1 dl só (nálam erdélyi só)
  • 1 kk nátrium-benzoát
  • 1 kk borkénpor 
A megtisztított zöldségeket az uborkagyalu segítségével legyalultam.
A vízből egy keveset megmelegítettem, éppen csak langyosra, hogy a nátrium-benzoát feloldódjon benne. Mikor ez megvolt akkor összevegyítettem a felöntőlé összes többi hozzávalóival.
 A hagymás uborkára öntöttem, összekevertem őket, majd letakarva egy egy napot hagytam őket állni, hogy összeérjenek az ízek. Időközben többször is óvatosan megkevertem, hogy az uborka törődjön.
Másnap üvegekbe töltöttem, és lezárva tettem őket a helyükre.






Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

Éva írta...

Szépek lettek. Ez nálunk is nagy kedvenc!

Erika írta...

Köszönöm szépen Évike! El is hiszem,hogy a kedvencek. Mi is nagyon szeretjük. Így most is többet készítettünk.