2019. szeptember 27., péntek

KRÉMES - SZILVÁS PITE

Évikénél olvastam ezt az édességet, mely nagyon megtetszett.  
Így a hét közepén el is készítettük. 




Tészta: 
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 3 ek. cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 2 db tojás sárgája
  • kb. 1-2 ek tejföl
  • csipet só
Krém: 
  • 3 db tojás sárgája
  • 1 cs. vaníliás puningpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1.5 dl tejföl
  • 5 db tojás fehérje
  • 4 ek. cukor
  • 1 kg szilva
  • őrölt fahéj
  • 4-5 ek. búzadara

A lisztbe belevagdostam a vajat, majd elmorzsoltam benne. Hozzáadtam az áttört túrót, a sót és a tojások sárgáját, és egynemű tésztává gyúrtam

Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto
 A lisztet elvegyítettem a sütőporral, majd a többi hozzávalókat annyi tejföllel összeállítottam, hogy sima, jól kezelhető tésztát kapjak. Kb fél cm vastagra nyújtottam, és sütőpapírral bélelt 25x40 cm-es tepsibe tettem. A tészta tetejét meghintettem 1-2 ek búzadarával, és szorosan egymás mellé rápakoltam a felezett szilvákat vágott felével felfelé. A gyümölcsöt megszórtam fahéjjal és a maradék darával úgy, hogy a szilva belsejébe kerüljenek.

Krémhez:  tojások fehérjét a kétféle cukorral kemény habbá vertem. A sárgáját a pudingporral kikevertem majd hozzáadtam a tejfölt és összekevertem őket. Fehérjehabot a sárgájával óvatosan elkevertem és a masszát ráöntöttem a szilvára.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöttem.
Hagytam hűlni, majd szeletelés után meghintettem porcukorral.






Jó étvágyat!!


~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép, örülök hogy elkészítetted! Váljon egészségetekre!

Erika írta...

Köszönöm Évike, bizony nagyon finom volt. És bármilyen gyümölcsel elkészíthető.