2019. december 15., vasárnap

KRUMPLIBABA - KRUMPLOVÁ BABA ...

... Ízőrzők Kesztölc






Hozzávalók:

  • 2 kg burgonya
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 nagy tejföl - 330g
  • 1 szál füstölkolbász
  • 1 fej fokhagyma 
  • liszt
  • bors
  • 1/2 kk. szódabikarbóna

Az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon megdinszteltem.
A megtisztított, megmosott krumplit nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem.  Hozzákevertem kb. 6 ek lisztet és a szódabikarbónát. Mivel levet nem eresztett a krumpli, így egy doboz tejföllel lazítottam a masszát. Hozzáadtam a dinsztelt vöröshagymát a felkarikázott kolbásszal, majd ízesítettem sóval, borssal és a zúzott fokhagymával.
A sütő tepsijét kikentem olajjal és elterítettem benne az ízesített krumplit. Tetejét meghintettem még frissen őrölt borssal.
Előmelegített sütőben kb. 240 fokon készre sütöttem.



Megjegyzés: gondolkoztam rajta, hogy ahogy a műsorban is volt, tepertővel vagy füstölt kolbásszal ízesítsem. De jobban láttam az utóbbit, amit nem bántunk meg, mert sokkal kellemesebb, fűszeres ízt ad egy igazi házi kolbász. 

Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: