2013. március 12., kedd

FRANKFURTI LEVES

Gyerekkoromban nem szerettem ezt a levest. Lehet, hogy azért mert menzás voltam, és egyszerűen nem tetszett az íze, vagy a kinézete, nem tudom.Viszont évekig nem tudtam sem megenni sem elkészíteni. És pont így volt vele az egyszem utódom is ezzel. Nem tudtam vele megszerettetni. Viszont egy pár éve valami csoda folyamán mindketten megszerettük. És azóta gyakran főzöm ezt a levest, hisz gyorsan elkészül.
Mennyiséget nem tudok írni, mert mikor, miből kerül bele több zöldség. Viszont a virsli nem hiányozhat belőle. De most ezen változtattam. Eddig mindig a főzés és a habarás után tettem bele felkarikázva. Pár héttel ezelőtt Borbás Marcsi műsorában láttam, hogy  a szakács úgy készíti a gyerekeknek, hogy a felkarikázott virslit egy kis olajon megsüti, és tálaláskor lehet a leves tejére pakolni. Most én is így készítettem el. És tényleg finomabb lett tőle a leves. Azt hiszem most már mindig így fogom elkészíteni. :)




Hozzávalók:
  • kb: negyed fej kelkáposzta
  • sárgarépa
  • fehérrépa
  • burgonya
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • bors
  • egész kömény
  • virsli
  • laktózmentes tejföl
 A megmosott kelkáposztát vékonyabb metéltre vágom. A megtisztított zöldségeket apró kockákra, vagy cikkekre vágjuk. Majd együtt odatesszük annyi vízzel főzni, hogy ellepje. Közben ízesítjük a sóval, borssal, egy kisebbfej vöröshagymával, 1-2  fokhagymával, egész köménnyel. A burgonyát előkészítjük, vagyis megpucoljuk és felkockázzuk. Mikor félig megfőtt a káposzta és a zöldség, akkor hozzáadjuk a burgonyát is és együtt megfőzzük. Majd tejföllel behabarjuk.
A virsliket felkarikázzuk, és 1-2 ek olajon megpirítjuk. És ezzel tálaljuk a levest. Ízesíthetjük még apróra vágott petrezselyemmel is.




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: