2014. május 21., szerda

MEGGYES RÁCSOS

Lassan (reméljük) itt lesz a meggyszüret is. Így helyet kell csinálni a friss befőzésnek. Maradt még pár üveggel a tavalyi meggybefőttből, így az egyik kedvenc sütinket készítettem el újból.

A receptet ITT olvashatjátok, de azért ide is leírom.


Hozzávalók a tésztához: 
  • 70 dkg liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 4 dl tej
  • 2 db tojássárgája
  • 10 dkg vaj (én csak olajjal dagasztok)
  • 7 dkg cukor                
Hozzávalók a töltelékhez: 
  • 1 ü. magozott meggybefőtt, 
  • ízlés szerint cukor
  • 1 cs. vaníliás pudingpor 

A meggybefőttet leszűrtem, és a levét kimertem. Kiegészítettem vízzel 4dl-re, és ha szükséges adok hozzá még cukrot, majd ebben főztem meg a pudingot. Mikor besűrűsödött levettem a tűzről,  mindjárt belekevertem a meggyszemeket, és hagytam kihűlni.

Az élesztőt 1 teáskanál cukorral a tejben felfuttatom, majd a többi hozzávalókkal bedagasztottam. Letakarom és kelni hagyom, amíg a tészta a duplája lesz, kb. 1 óra.


A megkelt tésztát 1/3 - 2/3 arányban elosztom. A nagyobb részt egy nagyobb, kikent tepsibe helyeztem és  rátettem a tölteléket. A kisebb részt kinyújtottam, a tésztarácsozót végiggurítottam rajta. A rácsozott tésztát a töltelékre terítettem, és széthúztam rajta,. Előmelegített sütőben készre sütöttem.Mivel tojásfehérjét nem használok, így sütés előtt nem is kentem meg a tészta tetejét, hanem sütés után még melegen hideg vízzel lefújtam a rácsokat.




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: