2019. június 26., szerda

MEGGYBEFŐTT, MEGGYLEKVÁR ÉS MEGGYSZÖRP

Mint minden évben most is Szedd magad akció keretében meggyet szüreteltünk.
Természetesen a befőzést már az automatával készítettem
Az újonnan vásárolt automatában készítettem, ezzel a szörppel próbáltam ki először.

Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto
Az újonnan vásárolt automatában készítettem, ezzel a szörppel próbáltam ki először.

Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto

Némelyik szörp teteje "habos" vagy "rostos"? Nem tudom eldönteni.
Olvastam néhány bejezést róla és másoknak is kialakult ez. Megnyugtattak, hogy nem minőségi probléma, így bontás előtt csak össze kell rázni.










Meggybefőtt:
A kimagozott meggyet üvegekbe töltöttem. Ízlés szerint cukorral ízesítettem, vízzel felöntöttem, majd lezártam őket. 85 fokon 30 percig automatáztam.



Meggylekvár:a kimagozott meggyre tettem a cukrot. Egy kg meggyre 80 dkg cukrot számoltam. Kb. 12 órát hagytam állni egy hűvös helyen.
Időközönként megkevertem, hogy a cukor teljesen felolvadjon, hogy jó sok lé keletkezzen. Másnap leszűrtem. A lekvárnak valót feltettem főzni, míg a kellő sűrűséget el nem érte, majd üvegekbe töltöttem. Fejre állítottam öt percre és száraz dunsztba tettem.












Meggyszörp: a lecsöpögtetett meggylevet kiadagoltam, és 95 fokon 30 percig automatáztam. 








Jó étvágyat!!


~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: