2019. augusztus 27., kedd

LECSÓ ÜVEGEKBEN


Lecsót sütöttem. Eddig mindig a fagyasztóba tettem el őket készre sütve, kiadagolva.
Most, hogy nem sok hely van benne, úgy döntöttem megpróbálom üvegekben elrakni.Nem változtattam semmit rajta, úgy készítettem el ahogy szoktam. Remélem így is jó lesz majd téli napokon elővenni.



Hozzávalók: 
  • hagyma
  • paprika
  • paradicsom
  • olaj/zsír

Mennyiséget nem írok, mert nem szoktam méri. Mindent a paradicsomhoz viszonyítok. Nem szeretem ha túl sok benne a paprika, de annál több hagyma legyen benne. :)

A felkockázott hagymát olajon/zsíron félig megsütöttem, majd rátettem a kisebb csíkokra vágott paprikát. Általában a piros húsú tv paprikából készítem, de mikor milyen van itthon. 
Együtt sütöttem őket, még a hagyma üvegesre nem párolódott.  Ezután rádaraboltam a héjától megszabadított paradicsomokat. (Bevagdosom a paradicsomot, és forró vízbe teszem, így könnyen lel lehet húzni a héját). Sokáig sütöttem, hogy elpárologjon a paradicsom leve. Úgy szeretem, ha sűrűsödik a lecsó. Majd forrón üvegekbe töltöttem és 5 percre fejre állítottam. Száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Ha a fagyasztóba teszem, akkor is így készítem el, csak ha kihűlt a lecsó akkor kiadagolom és mehet a fagyóba.  





Jó étvágyat!!


~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: