2019. augusztus 16., péntek

SZEDERLEKVÁR VANÍLIÁVAL

Folyamatosan érik a szeder, így csak kisebb adagokban tudom elkészíteni az ebből készült lekvárt. 
És, hogy még ízesebb legyen, egy kis vaníliával bolondítottam meg az ízét. 




Hozzávalók: 
  • fekete szeder
  • cukor
  • egy darab vaníliahéj/rúd

A megmosott gyümölcsöt odatettem főzni kb. 1-2 dl vízzel. Ha felforrt, lehúztam a tűzről és, hogy gyorsabban haladjak,botmixer segítségével pürésítettem.
Egy sűrű szitán átpasszíroztam, hogy az apró magokat eltávolítsam. A lekvárnak valót odatettem főzni a cukorral együtt. És, hogy különlegesebb íze legyen, beletettem még egy darab vaníliahéjat is (mindig elteszem, mert ezt is fellehet használni) és állandó kevergetés mellett felforraltam, majd addig főztem, még a kellő sűrűséget el nem érte.
Ezután üvegekbe töltöttem, lezártam és kb 5 percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam őket lassan kihűlni.
A vaníliától nagyon különleges íze lett. Kiakartam venni, mielőtt az üvegekbe töltöm, de elfelejtettem. De azt hiszem ettől nem lesz baja, sőt...





Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: