2014. április 14., hétfő

CSOKIHABOS PISKÓTA - LAKTÓZ - ÉS TOJÁSMENTES

Egyszerű és gyors sütemény. És még sütni sem kell. :) 1-2 óra alatt a piskóta megpuhul és már fogyasztható is.



Alsó réteg: babapiskóta
  • 1.5 dl kávé
  • 2 teáskanál cukor
  • 2 ek. Rum
  • 20 dkg babapiskóta (tojás nélküli)

Középső réteg: tejszín(es)hab
  • 2.5 dl HULALA ( vagy más jellegű tejszín)
  • 2 kávéskanál porcukor -elhagyható
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 1 cs. vaníliás cukor
 Felső réteg: csokimáz
  • 2 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál kakaó
  •  kb. 4 evőkanál víz
  • 8 dkg vaj

Egy jénai tál alját kirakom a babapiskótákkal.  A kávét, cukrot és a Rumot elkeverem, és lassan egy evőkanál segítségével meglocsolom a piskótákat. Egyszerre keveset öntöttem rá, hogy biztosan felszívja az összes folyadékot.
A középső réteghez  a tejszínt félig felhabosítottam  majd hozzáadtam a kakaóporral elkevert cukrot, vanília cukrot és tovább habosítottam, míg  kemény nem lesz a tejszínhab. Az így kapott csokihabot elsimítottam a piskótán.
A felső réteghez a hozzávalókat összefőztem annyi vízzel, hogy kenhető állaga legyen a csokimáznak. Lehúztam a tűzről és belekevertem a vajat, és rácsurgattam a hab tetejére.
1-2 órára betesszük a hűtőbe és fogyaszthatjuk is. :))



Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: