2019. július 27., szombat

FEKETERIBIZLI - LEKVÁR





Feketeribizli- lekvárt készítettem.
Igaz nem sok, de szedni sokáig tartott, így legalább van egy pár üveg lekvárunk ebből a gyümölcsből is.
Összesen 1,5 kg volt.


Hozzávalók:
  • feketeribizli
  • cukor

A leszemeztem a ribizlit a szárról és levelekről. Többször megmostam a gyümölcsöt, majd odatettem főzni 2-3 dl vízzel, hogy egy kicsit szétrepedjenek a héjak. Ha felforrt, lehúztam a tűzről és, hogy gyorsabban haladjak vele,botmixer segítségével pürésítettem. Egy sűrű szitán átpasszíroztam, hogy az apró magokat eltávolítsam.
Beletettem a cukrot, és állandó kevergetés mellett felforraltam. Kb. még tíz percig főztem. Mikor kész volt, üvegekbe töltöttem, jól lezártam és öt percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam őket lassan kihűlni.








Jó étvágyat!!



~~~Erika~~~
 

Nincsenek megjegyzések: