2013. február 2., szombat

NUTELLÁS CSAVART CSIGA

Barbinál láttam meg ezt a édes csemegét, nassolni valót. Mert szerintem az, mert igencsak eteti magát, annyira finom. :)
Volt itthon egy kis maradék mogyoró krém, és felhasználtam. Viszont egy kicsit kevés volt a tésztára, de mi ezt nem bántuk. 
Barbi receptjét használtam fel, egy kis módosítással. 







Hozzávalók:
  • 500 g liszt
  • 3 dl tej
  • fél csomag (25 g) élesztő
  • 3 tojássárgája
  • 3 csapott evőkanál kristálycukor (kb. 70 g) - én csak 1 csapott evőkanál cukrot tettem bele
  • 3 evőkanál olaj - én 5 evőkanál olajjal készítettem el
  • Nutella, jó sok
 A kenéshez + 2db tojássárgája.



Elkészítése:
  1. A lisztet a dagasztótálba tesszük, egy kis mélyedésbe teszünk a cukorból 1 evőkanállal, rámorzsoljuk az élesztőt, felöntjük langyos tejjel és hagyjuk 10 percig felfutni. Ha az élesztő felhabzott, hozzátesszük a többi hozzávalót és tésztát dagasztunk, majd egy órát kelesztjük.
  2. Kelesztés után átgyúrjuk, majd lisztezett deszkán egyben kinyújtjuk, jó nagyra.
  3. Felét megkenjük nutellával, ne sajnáljuk, de azért túlzásba se vigyük mert kifolyik sütéskor.
  4. A tészta másik felét ráhajtjuk a nutellás oldalra és kétcentis csíkokat vágunk (én pizzavágóval).
  5. A csíkokat megcsavarjuk majd csigaformába igazítva sütőpapiros tepsire tesszük őket.
  6. Fél órát újra kelesztjük, ezalatt a sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  7. A kelesztés után, tojássárgával lekenjük a csigákat és pirosra sütjük.



Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Erika nagyon szépek lettek, köszönöm szépen, hogy megemlítettél! :)

Erika írta...

Barbi, én köszönöm a receptet! És örülök neki, hogy a blogomra találtál!! :)